Milí rodiče,
těšíme se na vás i vaše děti. Po turbulencích, které jsme zažívali za uplynulé dva týdny, konečně přijde první školní den. V tomto školním roce nás mimo jiné vítá i mnoho nejrůznějších opatření, které máme my, Vy i Vaše děti dodržovat. Pokusíme se vás tímto stručně seznámit zatím s těmi nejnutnějšími. Prosíme Vás, abyste s nimi případně seznámili děti, aby věděly, co je čeká. Tyto informace uslyší samozřejmě děti ještě ve škole od učitelů.
KHS (krajská hygienická stanice) vyhlásila, že se ve školách od 10.9. 2020 mají nosit roušky. Toto nařízení se týká pohybu dětí na chodbách a ve školní jídelně (vyjma okamžiku, co budou jíst a pít).
Ve třídách 1. stupně a venku tato opatření neplatí. Od 18.9. 2020 z textu nařízení ministerstva zdravotnictví vychází do odvolání nařízení nosit roušky, respirátory či jinou ochranu úst ve třídách 2. stupně vyjma vzdělávací aktivity, jejich charakter neumožňuje nošení ochranného prostředku.
Výjimka pro nošení roušek ze zdravotních důvodů je možná. Je však nutné písemné potvrzení od lékaře.
U vstupu do školy a ve třídách bude k dispozici dezinfekce pro ty, kdo ji budou chtít používat. Doporučuje se, aby si děti myly po příchodu do třídy ruce a též před obědem.
Prosíme Vás, rodiče, abyste se co nejméně zdržovali v budově školy. Není možné, aby kdokoliv z rodičů pobýval ve škole v době výuky (s výjimkou předem dohodnutých schůzek s konkrétními osobami.)
Dále Vás prosíme, aby děti, které jsou nemocné nebo mají příznaky nemoci, zůstaly doma a nechodily do školy. V opačném případě se může stát, že budete vyzváni, abyste si dítě neodkladně vyzvedli ze školy. Ve škole je vyčleněna karanténní místnost (v pavilonu B), kam případně dítě s podezřením na onemocnění bude s doprovodem dospělé osoby odvedeno a bude čekat, až si je rodiče vyzvednou.
Pokud dítě trpí alergií, astmatem nebo nějakým neinfekčním chronickým respiračním onemocněním, je třeba, aby mělo potvrzení od lékaře, že se nejedná o infekční onemocnění.
Ani učitele nemají do školy chodit nemocní.
Jídelna
Do jídelny mohou žáci vstupovat pouze za doprovodu pedagogického dozoru, jedna třída/skupina bude usedat u jednoho stolu. K okénku budou přistupovat žáci na vyzvání pedagogického dozoru po třech. Roušky si žáci samozřejmě na jídlo a pití sundají.
Výlety
Výjezdy a výlety, včetně výletů do zahraničí, je možné uskutečnit (pokud MŠMT nebo hygiena nenařídí jinak).
PRAVIDLA 2. STUPNĚ – Nová budova – PAVILON D
Pro žáky 2. stupně je přichystaná krásná nová budova. Něco, co naše škola ještě nikdy nezažila. Proto se chceme společně snažit, aby krásná zůstala i nadále.
Žáci se budou v příchodové zóně vždy při vstupu zouvat, ukládat obuv do přidělených skříněk (na zámek, od kterého dostanou klíč, náhradní klíče existují) a budou vcházet do tříd přezutí.
S platností od 2. školního dne tj. od 15.9. 2020 budou žáci ukládat vypnuté mobilní telefony do svých skříněk, kde budou po celou dobu vyučování (detailnější upřesnění přijde ve zvláštní zprávě).
I pro žáky 2. stupně platí nařízení týkající se nošení roušek ve společných prostorách, tedy v jídelně a všude v budově školy mimo třídy.
Distanční výuka pro celou školu
- pokud bude ve třídě více jak 50% žáků v karanténě, bude probíhat jak prezenční výuka se žáky, kteří budou ve škole, tak i distanční výuka, která je povinná
- pokud budou ve třídě žáci v karanténě a bude jich méně jak 50%, distanční výuka neprobíhá a vše má postupovat tak, jako když je dítě nemocné (je možné se v takovém případě domluvit s učiteli na zasílání úkolů atp, ale plnění úkolů povinné není)
- pokud se ocitne celá třída v karanténě, probíhá distanční výuka
- je možné, že nastanou i jiné případy, které budeme muset řešit operativně
O formě, obsahu a hodnocení distanční výuky vás budeme ještě informovat v podrobnější zprávě.
Výuka a socializace
Mnozí žáci nebyli dlouho ve škole, jejich prožitky za poslední půlrok se liší, též jejich pracovní nasazení spojené s učením i znalosti, dovednosti i celkové naladění. Kromě výuky,která začíná již první školní den (epocha), se budeme soustředit na pozitivní adaptaci žáků na školu a školní prostředí, k čemuž nás nabádá i MŠMT. Budeme se též soustředit na diagnostiku toho, jak na tom jednotliví žáci jsou v jednotlivých předmětech. U dětí, které budou potřebovat něco dohnat, se budeme snažit najít možnosti, jak jim pomoci např. prostřednictvím konzultací, doučování – vše samozřejmě po dohodě s vámi. Též o těchto věcech vás budeme ještě detailněji informovat. (MŠMT nabízí doučování studenty pedagogických fakult, je možné, že této možnosti pro některé žáky využijeme.)
Závěrem Vám i nám, ale hlavně dětem přejeme, aby jsme mohli chodit do školy, být spolu, učit se hledat a nacházet cesty skutečné vnitřní jistoty, vzájemné podpory a společného úsilí o výchovu a vzdělání, které jste pro své děti volbou waldorfské školy zvolili.