Tento článek je po dobu stavby postupně doplňován a je tedy řazen chronologicky od aktuálního stavu po nejstarší příspěvky:
Průběh stavby je pravidelně reflektován na pravidelných týdenních kontrolních dnech za účasti zástupců dodavatele, stavebního dozoru, investora MČ Prahy 5, generálního projektanta, školy a dalších subjektů. Aktuální agenda, kterou nyní za školu s podporou stavebního kruhu řešíme, jsou úpravy projektu okolí novostavby tak, aby nová stavba dobře sloužila potřebám dětí, učitelů, rodičů a všech dalších hostů školy jako součást celého areálu v ulici Mezi Rolemi.
A každý den je to o kousek dál – dokončení na přelomu roku 2019 a 2020 se kvapem blíží…
Sál v polovině října.
Pohled ze severu v polovině října – omítka je hotova.
V říjnu se pracuje na podhledech tříd.
Průčelí začátkem října.
V září se pracuje na střeše.
Konec prázdnin a průčelí má finální tvar.
V srpnu se omítá vevnitř.
O prázdninách se pokládá strop 2 NP, začíná se střecha a opěrné zdi.
V přízemí je chládek.
Zatímco v červnu slavíme Akademií, na Vyšehradě a Obecním domě a vůbec žijeme koncem školního roku, na stavbě se pokračuje a na kontrolních dnech je nám pořádně horko.
Červen – zdění v patře začalo.
Květen – pokládá se strop 1 NP.
Kontrolní den za účasti radního MČ Praha 5 pro investice Ing. Štěpána Rattaye (druhý zprava).
Do konce dubna je vyzděno přízemí (1 NP).
V polovině dubna se začíná zdít.
Betonování základové desky.
Na začátku dubna byla provedena protiradonová opatření a kanalizace a připraven podklad pro základovou desku.
V březnu byly základové pasy vyhloubeny a následně vyplněny betonem.
Během výkopů se objevily podkladní vrstvy – jíly a břidlice.
Do konce února byl terén srovnán na plánovanou úroveň přízemí a vyměřeny základové linie.
V únoru 2019 byly odvezeny poslední zbytky suti a vše symbolicky přikryl sníh.
V lednu 2019 byl pavilon vyklizen a započala demolice.
V roce 2018 bylo dokončeno stavební řízení a vybrán dodavatel stavby Raeder & Falge, s.r.o., s nímž byla následně uzavřena smlouva v celkové výši 55 mil. Kč. Na spolufinancování stavby byla na konci 2018 MČ P5 podána žádost o podporu z fondu OP PPR (zvyšování kapacit ZŠ), která by měla zajistit zhruba 33 mil. Kč. Na konci roku 2018 pak stavba započala.
S touto studií byli seznámeni zástupci MČ Praha 5 a s jejich podporou byl pak tento záměr v dalších letech zařazen do programu investic MČ P5 v rámci aktivit MAP I. V roce 2016 na základě zadání MČ Praha 5 vznikla architektonická studie od skupiny KarlínBlok, na kterou navázala projektová dokumentace v roce 2017. V témže roce bylo získáno územní rozhodnutí.
Díky vzniku nových polytechnických učeben v nově opravených prostorách pavilonu B se už v létě 2014 podařilo za pomoci prostředků Spolku rodičů vybudovat v pavilonu A z prostoru bývalé dílny divadelní sál a zásadně zlepšit dispozici kmenové 9. třídy. Zároveň se začalo uvažovat o využití pavilonů C a D cestou dílčích kroků a postupného rozvoje. Tento koncept podpořila na jaře roku 2014 školská rada. Následně byla do konce roku 2014 zahájena příprava projektu opravy části pavilonu C pro prostor nově vznikajícího školního klubu a manželi Holubcovými byla připravena objemová studie na přeměnu pavilonu D na novou budovu určenou pro 2. stupeň školy.
Změna nastala v roce 2013, kdy se podařilo získat také pavilon B. Po jeho návazné rekonstrukci a zprovoznění díky investici MČ Praha 5 v roce 2013/14 došlo k propojení dříve rozděleného areálu a otázka jeho rozvoje začala být opět živá.
Od roku 2003 bylo postupně připraveno několik studií na výstavbu nového školního komplexu v ulici Mezi Rolemi, které počítaly s novou výstavbou na místě pavilonů, avšak ani jeden z nich se přes velké úsilí a zapojení řady rodičů nepodařilo dovést k realizaci.
Pavilon D se nachází, dnes již spíše nacházel, v ulici Mezi Rolemi. Počítáno shora byl čtvrtým z celkem pěti podobných, které zde byly postaveny v polovině 20. století. Na přelomu tisíciletí škola v areálu ulice Mezi Rolemi získala celkem 3 pavilony – A, C a D. Pavilon A byl zprovozněn a byla v něm zahájena výuka žáků 2. stupně. Pavilony C a D nebylo možné pro jejich stav využívat pro vzdělávání a nebyly ani připojeny na inženýrské sítě, přičemž pavilon D byl nejzchátralejší. Jejich využití bylo podmíněno zásadní rekonstrukcí.