Projekty 8. třídy – Ročníkové práce a Divadelní projekt
Osmý ročník waldorfské školy je velmi významným mezníkem ve výchově a vzdělávání dítěte. Osmou třídou završuje žák 2. stupeň waldorfského základního vzdělávání a zároveň druhé sedmiletí svého vývoje a vstupuje do sedmiletí třetího, které se uzavírá bránou dospělosti v 21. roce. Ve vývojové psychologii je toto období známo jako období puberty. V životě mladého člověka je to čas velkých duševních zvratů, vnitřních i vnějších bojů, dítě zažívá pocity nutnosti vymezování se vůči okolí, hledání vlastní identity, vlastní cesty ve světě.
Waldorfská škola nabízí svým žákům právě v tomto období dva velké projekty, které jsou pro mladé lidi skutečnou výzvou, překážkou, kterou je třeba překonat, propracovat se jí ke kýženému cíli. Prožít plně sebe sama, své schopnosti, možnosti, vůli v jednom projektu a ve druhém zažít sebe sama ve společenství druhých, hledat vyváženost mezi svými vlastními pocity a potřebami a potřebami celé skupiny.