V rámci prioritní osy 4 Vzdělávání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti a specifického cíle 4.2 Zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím posílení inkluze v multikulturní společnosti poskytlo HMP z operačního programu Praha – Pól růstu ČR (OP PPR) ve školním roce 2018/19 dotaci na projekt s názvem “Podpora inkluzivního prostředí v ZŠ waldorfská” s registračním číslem CZ.07.4.68/0.0/0.0/17_045/0001225. Projekt pokrývá školní roky 2018/19, 2019/20 a 2020/21 (1.9.2018 – 30.6.2021). Projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Celková výše dotace je 970.766,- Kč.
Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat: personální podpora škol, přímá podpora dětí s OMJ a jejich rodičů ve školách, vzdělávání a osobnostní rozvoj pedag. pracovníků škol, komunitní aktivity a podpora inkluzivního prostředí škol. Z této dotace je realizována personální podpora cizojazyčného asistenta (dočasná personální podpora, která integruje do kolektivu třídy žáky s odlišným mateřským jazykem – OMJ), třídní projekty, vzdělávání pedagogických pracovníků, odborně zaměřená tematická setkání a spolupráce s rodiči dětí a komunitně osvětové setkání.
CÍLE PROJEKTU:
– poskytnutí dočasné personální podpory základní škole a žákům s OMJ prostřednictvím činnosti dvojjazyčného školního asistenta po dobu 24 měsíců (z toho 4 měsíce 0,5 úvazku a 20 měsíců v plném úvazku),
– 2x realizace jednorázového třídního projektu pro 1 třídu v délce 45 min.,
– 2x realizace 4 hodinového bloku projektové výuky pro 1 třídu v délce 45 min.,
– vzdělávací a osobnostní rozvoj 3 pedagogických pracovníků školy v rozsahu 8 hod.,
– rozvoj spolupráce a sdílení dobré praxe ZŠ s rodiči žáků (2 setkání),
– podpora komunitního charakteru školy díky organizaci komunitně osvětového setkání v délce 2 hodin.
Vzhledem k omezením provozu škol od března 2020 bylo čerpání posunuto až do 30. 6. 2021.
Cíle projektu byly splněny.